Ontdek het ruime aanbod auto's van 25 merken aan de laagste prijs online & in onze 16 vestigingen.

Veelgestelde vragen over het onderhoud van je auto, extra diensten en de service

Garantie, herstellingen, onderhoudsplannen… Ontdek hoe we jouw auto in topvorm houden!


5 min. lezen

Moet ik een afspraak maken voor een onderhoud of herstelling bij Cardoen?


Waar moet ik mijn Cardoenauto laten onderhouden?

Je bent helemaal vrij om te kiezen waar je je auto laat onderhouden. Elke Cardoen-vestiging heeft een Cardoen Service Center, waar je altijd welkom bent voor onderhoud en herstellingen. Het enige wat je moet doen is een afspraak maken.

Je mag je auto ook bij een andere erkende garage laten onderhouden. Tijdens de wettelijke waarborg mag je gaan bij een merkdealer of bij Cardoen. Bij een verlengde waarborg moet je bij een Cardoen-vestiging op onderhoud te komen.

Als je een Service+ contract hebt, kom je uiteraard beter langs bij een Cardoen Service Center, omdat het onderhoud dan gratis is.


Hoeveel kost een onderhoud in het Cardoen Service Center?

De prijs van een onderhoud hangt af van verschillende factoren. De belangrijkste zijn het type van onderhoud, het aantal werkuren dat we nodig hebben en de kostprijs van eventuele wisselstukken.

Wil je graag een schatting voor je bij ons langskomt? Neem contact met ons op en geef meteen je chassisnummer mee.

Bel ons op 0800 17 023 (gratis)


Kan ik mijn winterbanden bij Cardoen laten bewaren?

Voor een beperkt bedrag per jaar stockeren wij je winter- en zomerbanden.

Als je een Cardoen Lease of Service+ contract hebt, wisselen we ook gratis elk seizoen je banden. Je banden hoeven daarvoor niet bij ons in bewaring te zijn.


Hoeveel garantie krijg ik op mijn auto?

Op een nieuwe auto krijg je standaard 2 jaar garantie, op een refurbished tweedehandsauto krijg je standaard 1 jaar garantie. De duur van je garantie staat altijd vermeld op de detailpagina van de auto.

Voor auto’s die jonger zijn dan 3 jaar, kan je ervoor kiezen om je garantie tot 10 jaar te verlengen.

De garantie dekt alle defecte onderdelen, met uitzondering van slijtage en alle werkuren in geval van een fabricagefout.

De garantie dekt de volgende zaken niet:

  • Schade door slijtage
  • Werkuren en materiaal voor onderhoud
  • Schade na een ongeval, glasbreuk en eigen schade
  • Schade door vandalisme, fout gebruik van de auto en grove nalatigheid
  • Schade door off-road gebruik bij een 4x4
  • Schade aan het dakmechanisme van cabrio's

Kan Cardoen alle soorten herstellingen uitvoeren?

Je kan bij Cardoen altijd voor al je herstellingen terecht. Onze techniekers hebben ervaring met alle merken en worden permanent bijgeschoold. Ze voeren 95% van de werken ter plaatse uit. Voor de overige 5% doen ze beroep op specialisten.

In ieder geval regelt Cardoen altijd de volledige herstelling voor jou, zodat je geen kopzorgen hebt.


Moet ik voor een herstelling onder garantie naar Cardoen komen?

Ja, voor een herstelling onder garantie kom je best altijd naar het Cardoen Service Center. Zo ben je zeker dat we je waarborg kunnen blijven garanderen. Dat geldt zowel voor de standaard garantie op elke auto, als herstellingen onder een verlengde waarborg of Service+ contract.

Ben je in het buitenland en geraak je niet bij Cardoen voor je herstelling? Neem dan samen met je plaatselijke garagist contact op met Cardoen, voor er aan je auto gewerkt wordt. Je vindt de details van de procedure altijd terug in je Cardoen-waarborgboekje.


Kan ik mijn auto verzekeren bij Cardoen?

Ja, je kan je auto verzekeren bij Cardoen. We bieden 4 autoverzekeringen aan:

  1. Burgerlijke aansprakelijkheid (BA) auto: dit is de minimale verzekering die je bij wet verplicht bent om te nemen. Deze verzekert de kosten voor de tegenpartij als jij een ongeluk veroorzaakt.
  2. Omnium: dit is de meest volledige verzekering die er is voor een auto en dekt diefstal, vandalisme, schade aan je auto bij een ongeval dat je zelf veroorzaakt…
  3. Bestuurdersverzekering: deze verzekering dekt medische kosten voor jezelf, bij ongevallen waar jij in fout was. Deze schade is niet gedekt door de BA of omniumverzekering.
  4. Rechtsbijstand auto: deze verzekering dekt de rechtskosten voor juridische geschillen die met je auto te maken hebben.

De voorwaarden, details, premies enz. verschillen per type verzekering.


Wat houdt de reisverzekering Cardoen Assistance in?

De reisverzekering Cardoen Assistance zorgt ervoor dat je met een gerust hart op reis kunt gaan. Je krijgt 24u/24u en 7/7 bijstand bij pech of een ongeval met je auto. Dat geldt voor jezelf en je inzittenden. We zorgen ervoor dat je auto thuis of in een garage geraakt en bieden je de nodige bijkomende diensten aan als je pech zou hebben in het buitenland.

Daarnaast dekt de reisverzekering ook medische bijstand en repatriëring, wereldwijd, voor alle gezinsleden onder je dak.

De Cardoen Assistance reisverzekering maakt deel uit van het Service+ contract, of je kan ze apart afsluiten.


Ik heb nood aan reis/wegbijstand. Wat moet ik doen?

De bijstand gedekt door Cardoen Assistance wordt uitgevoerd door Touring. Je kan hen bereiken via het nummer +32 2 286 33 99, zowel binnen als buiten België. Hou je polisnummer bij de hand wanneer je belt. Touring helpt je verder met de volgende stappen.


Hoe werkt het Cardoen Service+ contract?

Met een Cardoen Service+ contract ben je gerust dat je je niet blauw betaalt aan onderhoud. Je betaalt elke maand een vast tarief, dat al onderhoudsbeurten en herstellingen dekt. Het precieze bedrag hangt af van het type auto en het aantal kilometers dat je per jaar rijdt. Een overzicht vind je hier.

Met een Service+ contract geniet je van de volgende voordelen:

  • Alle onderhoudskosten inbegrepen
  • Alle technische herstelkosten inbegrepen
  • Gratis 7 jaar pechbijstand
  • Gratis vervangauto
  • Gratis je auto klaarstomen voor de technische keuring
  • Gratis banden wisselen

Een Cardoen Service+ contract is enkel beschikbaar voor auto’s die bij Cardoen gekocht zijn en minder dan 3 jaar oud zijn. Je gaat contract loopt 7 jaar of tot er 150.000 km op je teller staat.


Kan ik een Service+ contract afsluiten voor een auto die ik ergens anders heb gekocht?

Neen, een Service+ contract is enkel beschikbaar voor een auto die je bij Cardoen koopt en minder dan 3 jaar oud is.

Je kan uiteraard wel gewoon in onze Service Centers terecht voor je onderhoud, ook met een auto die je elders gekocht hebt. Onze techniekers hebben ervaring met alle merken en worden permanent bijgeschoold.


Brengt Cardoen me op de hoogte als mijn auto teruggeroepen wordt?

In zeldzame omstandigheden kan het zijn dat een automerk een terugroepactie lanceert voor bepaalde verkochte modellen. Als jouw auto deel uitmaakt van zo’n terugroepactie dewelke veiligheidsgerelateerd is, dan zal het merk je rechtstreeks hiervan op de hoogte brengen via een aangetekend schrijven.


Wat moet ik doen als mijn auto hersteld moet worden in het kader van een terugroepactie?

Cardoen mag geen herstellingen uitvoeren bij terugroepacties. Je moet hiervoor altijd naar een erkende merkdealer.

Je hoeft je geen zorgen te maken over kosten, want deze acties zijn altijd gratis. Ga dus zeker in op een uitnodiging voor een herstelling in het kader van een terugroepactie, zodat je zeker bent dat je auto in topvorm is en je eventuele garantie geldig blijft.


Niet het antwoord gevonden wat je zocht?

Bel gratis naar 0800 17 023